• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

  • Over Riwis Zorg & Welzijn
    • Organisatie
    • Bestuur
    • Ondernemingsraad
    • Jaarverslagen
    • Leveringsvoorwaarden
    • Keurmerken
    • Werkgebied en locaties
    • Nieuwsbrief Bij Riwis
    • Folders en brochures
  • Naastbetrokkenen
    • Naastbetrokkenenraad
    • Vertrouwenspersoon
    • Contactadressen
    • Nieuwsbrief Bij Riwis
    • Klachten
  • Verwijzers
    • Hulpaanbod
    • Wachtlijst
  • Werken bij Riwis
    • Vacatures
    • Leren bij Riwis
    • Vrijwilligers
    • Functieomschrijvingen
Riwis Zorg & Welzijn

Riwis Zorg & Welzijn

Menu
  • Psychische en sociaal-maatschappelijke begeleiding
    • Hulpaanbod
      • Ambulante begeleiding
      • Beschermd wonen
      • Leren, werken en ontmoeten
      • Herstelondersteuning
      • Werkwijzen en methodieken
    • Specialismen
      • Moeder en kind
      • Gezinsbegeleiding
    • Kosten en vergoedingen
      • Kosten en vergoedingen
    • Samenwerkingen
      • Innovatie en vernieuwing in de zorg
      • Samenwerkingen
      • Zorgorganisaties
      • Sociaal-maatschappelijk
    • Cliënttevredenheid GGZ
      • Cliënttevredenheid GGZ
    • Wlz in de ggz: beschermd en begeleid wonen
      • Wlz in de ggz: beschermd en begeleid wonen
  • Ouderenzorg en thuiszorg
    • Hulpaanbod
      • Wonen met zorg
      • Thuiszorg
      • Dagbesteding, huiskamer en activiteiten
      • Ondersteuning thuis bij dementie
      • Vervangende zorg en logeermogelijkheid
      • Medicatiebewaking en personenalarmering
    • Specialismen
      • Dementie
      • Palliatieve zorg
    • Kosten en vergoedingen
      • Kosten en vergoedingen
    • Samenwerkingen
      • Samenwerkingspartners
      • Innovatie en vernieuwing in de zorg
    • Cliënttevredenheid VVT
      • Cliënttevredenheid VVT
  • Cliënten
      • Ervaringsverhalen
      • Cliëntportaal Carenzorgt
      • Cliëntenraad
      • Cliëntvertrouwenspersonen
      • Clïentondersteuning Wet langdurige zorg (Wlz)
      • Nieuwsbrief Bij Riwis
      • Handige informatie voor cliënten
      • Klachten
  • Contact en aanmelden
      • Contact
      • Aanmelden
      • Werkgebied en locaties
      • Incident of crisis
Home » Cliënten » Klachten

Klachten

Riwis Zorg & Welzijn probeert zorg van goede kwaliteit te leveren. Helaas gaat er soms wel iets mis of lopen de zaken niet zoals u dat verwacht. Het kan dan zo zijn, dat er een klacht ontstaat. Hieronder geven we antwoord op de meest gestelde vragen.

Wat is een klacht?

Een klacht wordt vaak gezien als een groot en langdurig conflict. Dit willen wij juist voorkomen. Graag horen wij van u vroegtijdig wat u vindt dat Riwis Zorg & Welzijn niet goed doet. Juist als uw klacht nog ‘klein’ is, hopen we dat u naar ons toekomt om het met ons te bespreken. Dan kan direct gezocht worden naar een oplossing en hoeven klachten niet opgekropt te worden of over te gaan in een conflictsituatie. Hier kunt u ook een vertrouwenspersoon bij inschakelen.

Wat is de klachtenprocedure?

Indien een gesprek met de aangeklaagde of vertrouwenspersoon niet tot de gewenste oplossing leidt of u een formeler oordeel wil hebben over de klacht, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie.

Riwis is aangesloten bij CBKZ (Centraal Bureau voor Klachtenmanagement in de Zorg). Zij stellen een onafhankelijke klachtencommissie samen om de klacht te behandelen.
Indien u de klacht via de formele route wilt behandelen kunt u de klacht schriftelijk sturen naar de klachtencoördinator van Riwis Zorg & Welzijn. Is de klacht al ingediend en er is verder niets veranderd, dan kan een bevestiging van de klacht voldoende zijn. De klachtencoördinator stuurt de klacht door naar de CKBZ.  De onafhankelijke klachtencommissie neemt de verdere afhandeling over.

Wie kan een klacht indienen?

Iedereen kan een klacht indienen. Uiteraard zijn dit de cliënten en de medewerkers, maar ook naastbetrokkenen, stagiaires, vrijwilligers en omwonenden.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Een klacht kan schriftelijk worden ingediend bij de coördinator klachtenafhandeling (klachtenbehandeling@riwis.nl ) of bij een van de vertrouwenspersonen. Wilt u uw klacht bespreken, kunt u ook bellen op telefoonnummer  06-54913251.

Wanneer ga ik naar een vertrouwenspersoon?

Het kan voorkomen dat een cliënt of naastbetrokkene zijn klacht niet met de medewerker wil bespreken of dat dit niet mogelijk is. In dat geval kan de cliënt zijn klacht bespreekbaar maken bij de cliëntvertrouwenspersoon. Dit is een onafhankelijk persoon, die met u de klacht zal bespreken en op basis van uw wensen zal zoeken naar een oplossing. Soms kan de vertrouwenspersoon u voorstellen om samen met degene waarop de klacht betrekking heeft een bemiddelingsgesprek aan te gaan. De vertrouwenspersoon zal bij een dergelijk gesprek aanwezig zijn. Ook kan een vertrouwenspersoon u ondersteunen bij het formuleren van een klacht of alleen een luisterend oor bieden.
De  vertrouwenspersoon is onafhankelijk en gebonden aan geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat hij uw vraag of klacht alleen na uw toestemming met anderen bespreekt.

Hoe kan ik een vertrouwenspersoon benaderen?

Riwis Zorg & Welzijn kent meerdere vertrouwenspersonen. Zij zijn onafhankelijk en niet in dienst bij Riwis. De cliëntvertrouwenspersonen zijn Houkelien Maatman en Peter van Leusden en de vertrouwenspersoon voor naastbetrokkenen en derden is Wim Koning. Zij zijn rechtstreeks bereikbaar per telefoon of mail. U kunt met hen een afspraak maken voor een gesprek.

Hoe lang duurt de afwikkeling van een klacht?

Dit verschilt per klacht. Het streven is om de klacht binnen zes weken op te lossen. Indien het een formele klacht is in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz), duurt het proces zes weken met een mogelijke verlenging van vier weken. Klachten in het kader van de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) kunnen langer duren maar het streven blijft zes weken.

Is Riwis aangesloten bij een geschillencommissie?

Ja, Riwis is aangesloten van www.degeschillencommissie.nl

Waar kan ik het klachtenreglement vinden?

Het klachtenreglement is opgenomen in het onderdeel klachtenafhandeling. Klachtenreglement cliënten en naastbetrokkenen.

Waar wordt de klacht geregistreerd?

Klachtbrieven, verslagen of stukken van klachtenprocedures worden opgeslagen in een apart klachtenhandboek. Betreft het een klacht van een cliënt, dan mogen alleen zaken worden opgetekend in zijn dossier die gaan over afspraken rondom de begeleiding en/of zorgverlening die naar aanleiding van een klachtgesprek zijn gemaakt. De klacht wordt niet in een persoonlijk dossier opgeslagen.

Formele klachtenafhandeling via een onafhankelijke klachtencommissie.

Als u door middel van gesprekken met de aangeklaagde er niet uitkomt, kan een behandeling van uw klacht door de onafhankelijke klachtencommissie een oplossing zijn. De aangeklaagde stelt een verweerschrift op basis van uw klacht. De klacht en verweerschrift worden behandeld in een hoor- en wederhoor met de onafhankelijke klachtencommissie (CBKZ). Deze commissie stelt aan de hand van deze hoorzitting een advies op. Dit advies wordt verstuurd naar de Raad van Bestuur van Riwis. Zij komt met een formeel oordeel.

Ontevreden over de klachtafhandeling?

Indien u ontevreden bent over de klachtafhandeling of uitkomst door Riwis Zorg & Welzijn, zijn er twee mogelijke instanties waar u zich toe kunt richten:
1. U kunt met uw klacht naar de Geschillencommissie gaan. Riwis heeft zich aangesloten bij www.degeschillencommissie.nl
2. U kunt met uw klacht naar de rechter gaan.

Primaire Sidebar

Zorg nodig?

Neem telefonisch contact op met Zorgservice via 0900 24 24 24 1. Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur of stuur een mail naar zorgservice@riwis.nl. Van 12.30 – 13.00 uur hebben wij lunchpauze. Via onderstaande knop kun je je ook online bij ons aanmelden.

Online aanmelden

Zorg nodig?

Neem telefonisch contact op met Zorgservice via 0900 24 24 24 1. Van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur of stuur een mail naar zorgservice@riwis.nl. Van 12.30 – 13.00 uur hebben wij lunchpauze.


Online aanmelden

Footer

Geloof in eigen kunnen

Riwis Zorg & Welzijn ondersteunt mensen met psychische, sociaal-maatschappelijke of lichamelijke hulpvragen waarbij geloof in eigen kunnen voorop staat.

 

ZorgkaartNederland

Snel naar

  • Over ons
  • Werkgebied en locaties
  • Werken bij Riwis Zorg & Welzijn
  • Folders en brochures
  • Contact en aanmelden
  • Nieuwsbrief Bij Riwis
  • Privacy en disclaimer

Werkgebied

  • Apeldoorn
  • Epe
  • Heerde
  • Hattem
  • Voorst
  • Brummen
  • Zutphen
  • Lochem
  • Doesburg
  • Bronckhorst
  • Berkelland
  • Oost Gelre
  • Montferland
  • Doetinchem
  • Oude IJsselstreek
  • Aalten
  • Winterswijk

Bezoekadres Centraal Bureau

Prins Willem-Alexanderlaan 1419
7312 GA Apeldoorn
Plan uw route

055 – 539 45 00
info@riwis.nl

 

Aanmeldingsformulier ggz-wonen

Meld je hieronder aan voor beschermd wonen

  • Selecteer hieronder de beschikking die van je de gemeente of het CIZ ontvangen hebt.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Verhuisplanning Henri Dunantlaan

Zodra er meer bekend is over de verhuisplanning naar de Henri Dunantlaan kun je die hier vinden.

Aanmelding: meepraten over dagbesteding

Aanmeldformulier dagbestedingspanel

Ben je cliënt bij Riwis en wil je de komende maanden graag meepraten over hoe de dagbesteding voor jou georganiseerd wordt? Meld je dan aan om een gespreksgroep (een panel) bij te wonen. De eerste gesprekken zullen online plaatsvinden. Je mag ook mee alleen mee kijken en luisteren. Laat hieronder je e-mailadres achter.

Stel een vraag

  • Heb je een vraag? Laat die dan in het tekstvak achter en we zullen je z.s.m. beantwoorden. Heb je spullen die je wil doneren? Vertel ons hier dan wat je doneren wil. In onze reactie maken we een afspraak over het ophalen of brengen van je spullen.
  • Laat hier je e-mail adres achter
Verhuispagina Bloementuin

Planning
Je verhuizing naar de locatie Bloementuin in de wijk Osseveld-Oost, staat gepland voor week 14. Dat is de week van 5 april 2021. Het exacte nieuwe woonadres wordt voor de kerstdagen door de begeleiding aan je doorgegeven. Je kunt daarna alleen of met je begeleider gaan kijken naar de buitenkant van de locatie. De binnenkant kan pas in de loop van februari 2021 bekeken worden, wanneer de woningen leeg zijn. De begeleider gaat in overleg met jou een bezichtiging plannen.

Zodra er meer informatie bekend is, dan kun je het hier vinden.

Verhuisplanning: Bovenkruier

Planning

Vanaf 1 december ontvangt Riwis de sleutel van de Bovenkruier. Daarna wordt de locatie voorbereid voor de eerste cliënten om in hun nieuwe woning te trekken.

In de eerste week van december maken wij een verhuisplanning en kun je hier zien wanneer je gaat verhuizen.

Centrum gemeente Apeldoorn

Onder centrum gemeente Apeldoorn vallen de volgden gemeenten.

  • Apeldoorn
  • Epe
  • Heerde
  • Hattem
  • Brummen
  • Voorst
Verhuisplanning

Planning

Hieronder zie je staan wanneer je verhuist afhankelijk van je locatie. Je begeleider informeert je tijdig  op welke dag je in de betreffende week over gaat verhuizen.

Verhuis je van locatie Hogehuys, Mansardehof of Ijsbloem naar de Zonnehoeve?
In week 36 ontvang je verhuisdozen en labels en kijk je met je begeleiding welke spullen je zelf verhuisklaar kunt maken en welke niet.
In week 40 verhuis je naar de Zonnehoeve.

Ben je nieuwe cliënt of verhuis je van overige locaties van Riwis of Schrijnwerkershorst 32 ?
In week 37 ontvang je verhuisdozen en labels en kijk je met je begeleiding welke spullen je zelf verhuisklaar kunt maken en welke niet.
In week 41 verhuis je naar de Zonnehoeve.

Verhuis je van Beeklustweg, Schrijnwerkershorst 311, Looidjersdreef of Olieslagershorst naar de Zonnehoeve?
In week 37 ontvang je verhuisdozen en labels en kijk je met je begeleiding welke spullen je zelf verhuisklaar kunt maken en welke niet.
In week 42 verhuis je naar de Zonnehoeve.

Aanmelden selectiedag

De selectiedag van donderdag 23 juli is vol! Laat hier je contactgegevens achter en we nemen contact met je op voor de volgende selectiedag.

De selectiedag van donderdag 23 juli is vol! Laat hier je contactgegevens achter en we nemen contact met je op voor de volgende selectiedag.

Belangstellingslijst vol

Op het moment is de belangstellingslijst voor de Zonnehoeve vol. Laat je e-mailadres onderaan de pagina achter om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen.

Belangstelling aanmelden

Vul hieronder de gegevens in, van jouw, een naaste of een cliënt.

Je gegevens worden uitsluitend gebruikt voor je aanmelding bij woonlocatie de Zonnehoeve. We nemen na je aanmelding binnen 3 werkdagen contact met je op om te kijken of je in aanmerking komt voor een appartement. Wil je meerdere cliënten met belangstelling tegelijk aanmelden? Neem direct contact op met zorgservice via: 0900 2424241 of mail naar zorgservice@riwis.nl.

Voorbeeld plattegrond

Landingpage X 1

Beschikbaarheid

We proberen de beschikbaarheid op de website zo actueel mogelijk te tonen.